Tuinbonen met een Salsa Verde van Munt

zaterdag, mei 31, 2014


Een origineel gerecht, vond ik. Het recept komt uit het kookboek The Ration book diet. Ik had geen flauw idee wat ik er van kon verwachten. Het originele recept gebruikt kappertjes, maar deze heb ik vervangen voor olijven.

Het gerecht viel me niet tegen overigens.


Ingredients
  • 340g tuinbonen
  • ½ cup groentebouillon
  • 1 eetlepel olijfolie
  • geraspte schil en sap van 1 citroen
  • 1 eetlepel olijven (of kappertjes natuurlijk)
  • 3 eetlepel vers gehakte munt
  • zout en peper

Kook de tuinbonen gaar in de groentebouillon. Wanneer deze klaar zijn, vis ze dan uit de pan, dek af en zet opzij. Reduceer het kookvocht tot 4 eetlepels door het water hard te koken.

Roer de olijfolie citroenschil rasp en het sap lemon in het gereduceerde kookvocht. Voeg de olijven en munt toe en ook de zout en peper naar smaak.

Serveer met brood en een salade.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest