Aardbeien Daiquiri

dinsdag, juli 29, 2014

Oh, de Daiquiri! Mijn absolute, favoriete zomerdrankje. Telkens weer als ik een slok neem, word ik teruggeworpen in de tijd naar het Havana van de jaren 40; palmbomen die ritsele in een zacht zomerbriesje, Carmen Miranda zingend op het podium van de club, vrouwen in laag uitgesneden bloemenjurken met kleurrijke bakelieten armbanden en bloemen in hun krullende haar, en mannen in panama hoeden.
 

Er zijn vele manieren om een Daiquiri te maken, en je kunt gebruik maken van elk soort fruit wat jij lekker vindt. Mijn absolute favoriet is de aardbei Daiquiri, en heb besloten deze voor jullie te maken.

Ik drink al een poosje geen enkele druppen alcohol meer, dus dit is een alcoholvrije Daiquiri.
 
Ingrediënten 1 persoon
  • 4 grote aardbeien
  • 4 eetlepels suiker
  • 1 theelepeltje rum flavor (verruil dit voor een theelepel rum als je wél een alcoholische daiquiri wilt maken)
  • 1 eetlepel verse limoen of citroensap
  • 180 ml koude aardbeien limonade siroop
  • 4 ijsklontjes

Mix alle ingredienten in een blender tot een egale substantie.


You Might Also Like

2 reacties

  1. Oh yeah!!! I don't drink either and I'm happy you shared this virgin drink.

    BeantwoordenVerwijderen

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest