Pappardelle met een bospaddenstoelen melange

zaterdag, augustus 30, 2014


Ik vind het niet leuk om het te schrijven, maar, het ziet er naar uit dat de zomer op zijn eind loopt. Begrijp me niet verkeerd, ik houd ontzettend van de herfst, maar ik had nog best wel wat langer van de zomer willen genieten.

Vandaag regende het de hele dag, en ik had zin in een echt herfstgerecht. Ik bedacht me dat dat absoluut iets met bospaddenstoelen moest zijn.

Ingrediënten
  • 500g bospaddenstoelen melange
  • 1 teentje knoflook
  • 1 takje rozemarijn
  • 4 zongedroogde tomaatjes
  • 2 bosuitjes
  • 16 zilveruitjes, goed omgespoeld
  • 25g boter
  • 200ml warme groentebouillon
  • 200g pappardelle
  • zout
  • vers gemalen zwarte peper

Borstel de paddenstoelen schoon met een champignon borsteltje, en hak de knoflook en rozemarijn fijn. Snijd de zongedroogde tomaten in reepjes en de bosuitjes in ringetjes.

Verhit de boter in een koekenpan op middelhoog vuur en roerbak de knoflook, rozemarijn en zilveruitjes. Voeg de bospaddenstoelen toe en bak ze op hoog vuur bruin, ongeveer 5 minuten. Voeg de bouillon toe en kook op zacht vuur gedurende 5 minuten. Breng op smaak met zout en peper.

Kook ondertussen de pappardelle volgens de aanwijzing op de verpakking. Giet af en laat de pappardelle uitlekken. Verdeel over voorverwarmde borden. Schep de bospaddenstoelen melange er op en strooi er de zongedroogde tomaat reepjes en bosuitjes er over heen.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest