Kaasgrutten met honing geroosterde tomaatjes

zaterdag, september 06, 2014


Tussen het inpakken van verhuisdozen door en het in herstel brengen van onze oude woning om deze netjes op te kunnen leveren, heb ik toch nog wat tijd over om iets culinairs te koken en er ook nog eens over te bloggen. 

De laatste dagen werd ik overweldigd door veel verhuisstress en daar sliep ik verschrikkelijk slecht door. Gisteren was ik zo ontzettend moe, dat ik van 10 tot 10 heb geslapen. Ik heb dus voor vandaag voldoende energie om iets lekkers te koken.

Dit receptje had ik al enige tijd in de planning staan, omdat het niet veel vaardigheid of tijd nodig heeft, en dat is perfect wanneer je druk bezig bent met verhuizen. Ik heb dit als lunch gemaakt, maar het is ook prima voor als bijgerecht bij het avondeten.


Ingrediënten voor de tomaatjes
  • 1 doosje gehalveerde kerstomaatjes
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 eetlepel sherry azijn
  • 2 theelepels honing
  • ¼ theelepel grof Keltisch zeezout
  • ¼ theelepel versgemalen zwarte peper

Verhit de oven voor op 200C. Meng de kerstomaatjes met de olijfolie, sherry azijn, honing, zout en peper in een ovenschaal. Laat het 10 minuten staan en bak het vervolgens in de oven voor 20 minuten.

Ingredienten voor de kaasgrutten
  • ½ cup stevige room
  • 2 eetlepels ongezouten boter
  • 2 theelepeltjes Himalaya zout
  • 1 cup ongekookte gele grutten
  • 50 gram geitenkaas
  • ¼ cup geraspte, sterke cheddar kaas

Breng de room, boter en himalaya zout aan de kook, samen met drie kopjes water in een pan op middelhoog vuur. Roer er de grutten door en zet het vuur lager. Dek af en laat het sudderen, roer af en toe, gedurende 15 tot 20 minuten.

'Vouw' er de geitenkaas en cheddar kaas doorheen tot het helemaal gesmolten is. Dek het af en laat het 5 minuten staan. Doe het daarna in kommetjes en leg de tomaatjes er boven op.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest