Pompoenpannenkoekjes

woensdag, september 17, 2014

Hoewel dit pannenkoekenrecept heerlijk is tijdens gure herfst- en winterdagen, kan dit ook prima in de zomer gegeten worden. Toch zijn pompoenen voor mij dé belichaming van herfst en ik kook graag met pompoenen in de koude seizoenen.

Ondanks dat ik best van pannenkoeken houdt, maak ik het eigenlijk nooit. Zéker niet met kant en klare beslag. Gek genoeg eindigt dit áltijd op het plafond.

Deze pannenkoekjes zijn echt heerlijk, en de geur van kaneel en gember in je keuken is to die for!




Ingrediënten

  • ½ cups melk
  • 1 cup pompoen, gepureerd
  • 1 ei
  • 2 eetlepels plantaardige olie
  • 2 eetlepels witte wijn azijn
  • 2 cups bloem
  • 3 eetlepels bruine suiker
  • 2 theelepels bakpoeder
  • 1 theelepel gemalen allspice
  • 1 theelepel gemalen kaneel
  • ½ theelepel gemalem gember
  • ½ theelepel Himalaya zout

Meng in een kom de ei, melk, olie en azijn. Voeg er de gepureerde pompoen aan toe. (Om ze te kunnen pureren kun je kiezen om ze te koken of bakken. Ik koos er voor om ze te bakken in de oven.)

In een andere kom, meng er de bloem, bakpoeder, suiker, gember, zout, kaneel en allspice. Zorg ervoor dat het goed gemengd is. Dit is erg belangrijk voor de uiteindelijke smaak.

Roer het bloem mengsel in de kom van de melk en meng goed.

Verhit een licht ingevette koekenpan op middelhoog vuur. Schep het beslag in de pan met een soeplepel, en bak het aan beiden kanten bruin. De bodem is klaar, wanneer er kleine luchtbelletjes aan het oppervlak verschijnen.

Serveer de pannenkoekjes warm.

  

You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest