Gevulde eieren met avocado vulling

donderdag, januari 01, 2015


Gevulde eieren horen voor mij toch echt wel in het rijtje 'favoriet hapje' tijdens de feestdagen, en dan vooral tijdens Oud & Nieuw. 

Mijn moeder kan ze als de beste maken en doet dit ook ieder jaar. Ik zette deze 'traditie' voort toen ik op mijzelf ging wonen. Echter, dit jaar wilde ik niet de standaard gevulde eieren, maar met een andere vulling dan dat ik gewoonlijk maak. 

Ik kwam dit recept tegen in het kookboek The Forest Feast: Gevulde eieren met avocado vulling. Dat leek me wel wat. 

Voordat het feestgedruis begon, deed ik mijn schort om en ging aan de slag.

Ingrediënten
  • 6 eieren
  • 1 avocado
  • 1 eetlepel mayonaise
  • 1 theelepel pittige mosterd
  • 1/2 theelepel knoflookpoeder
  • zout en peper
  • rode pepervlokken

Kook de eieren ongeveer 15 minuten in kokend water. Pel ze en snijd ze door de helft. Verwijder de dooiers uit de eieren.

Meng twee dooiers met de avocado, mayonaise, mosterd, knoflookpoeder, peper en zout en pureer het.

Schep het avocado mengsel in de gehalveerde eieren en bestrooi het met rode pepervlokken.

You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest