Slow-Roasted Tomaatjes

zondag, juli 19, 2015


Een grote hoeveelheid slow roasted tomaatjes is echt iets waar je me wakker voor kunt maken zonder te hoeven vrezen voor je leven. Ik vind tomaatjes klaargemaakt op deze manier vooral heerlijk op lome zomeravonden.

Ik rooster mijn tomaatjes altijd met sherry azijn, omdat ik vind dat deze smaak echt goed tot zijn recht komt na het roosteren. Als je geen sherry azijn hebt, is balsamico azijn ook een heel goede optie. Sommige preferen dit zelfs, dus het is echt uit proberen wat je zelf het lekkerst vindt.


Ingrediënten
  • cherry tomaatjes, zoveel als je wilt
  • Sherry azijn
  • Grof Keltisch zeezout
  • Versgemalen zwarte peper
  • oregano

Verwarm de oven voor op 150C.

Snijd de cherry tomaatjes doormidden en leg ze met de binnenkant naar boven op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Druppel met een theelepeltje sherry azijn een druppeltje op elk tomaatje en probeer er voor te zorgen dat het meeste op het tomaatje blijft.

Strooi er vervolgens wat Keltisch zeezout, peper en oregano overheen.

Slow roast de tomaatjes gedurende een uur. Blijf controleren om te zien of alles goed gaat.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest