Geroosterde truffelaardappel chips voor Samhain

zaterdag, oktober 31, 2015


Daar stond ik dan, in mijn Theda Bara Cleopatra kostuum grote hoeveelheden paarse chips en sinister cider cocktails te maken. Excuseer mij voor de foto, ik had niet veel tijd om er iets van te maken. Ik had nog zóveel te doen.

Deze chips zijn perfect voor Halloween.

Ingredienten
  • 900 gram truffelaardappelen, dun gesneden met een mandoline
  • plantaardige olie, cooking spray
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1 eetlepel grof Keltisch zeezout
  • snufje cayenne peper
  • vers gemalen zwarte peper

Verwarm de oven voor op 200C. En spray lichtjes met de plantaardige olie op twee met bakpapier bekleedde bakplaten.

In een grote kom, meng er de dun gesneden truffelaardappelen met de olijfolie, zout, cayenne, en peper, tot alle aardappelen bedekt zijn.

Verspreid de truffelaardappelen op de bakplaten, maar zorg ervoor dat ze elkaar niet raken.

Bak ze gedurende 30 minuten, maar roteer de bakplaten halverwege.

Als ze klaar zijn, verwijder ze uit de oven en laat ze 5 minuten afkoelen en drogen.







You Might Also Like

2 reacties

  1. Lindsay,
    This is, by my standards, way healthier choice for those who love chips. Way to go.. great photo.

    Marija

    BeantwoordenVerwijderen

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest