Egyptische Sekheina Eggs

zaterdag, november 21, 2015


Vorig jaar kocht ik een kookboek dat volledig in het teken staat van Egyptische gerechten, en dan met name de gerechten uit Ancient Egypt. Ik ben dol op de Arabische keuken, maar ben ook zeer geïnteresseerd in de eetgewoonten en leefgewoonten van de Egyptenaren. Dit boek gaf me zoveel voldoening, wat een bron van informatie!

Gek genoeg kwam ik er toch niet aan toe om er eens een recept uit te maken. Tot vandaag. Het kookboek heet The Pharaoh's Kitchen (De farao's keuken) en staat vol met recepten uit het oude Egypte, maar ook het Egypte van nu. De Egyptenaren hadden, en hebben, een enorm gevarieerde keuken vol vis, vlees, groente, fruit en verschillende soorten brood. Oh, en bier voor het ontbijt!

Ik was op zoek naar een simpel gerecht met niet al te veel ingrediënten. En dit recept vond ik. Ben je nieuwsgierig? Lees dan even mee.

INGREDIENTEN  2 personen
  • 4 eieren
  • 1 medium ui
  • ½ cup rijst
  • ½ liter water
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 theelepel zout
  • 1 theelepel versgemalen zwarte peper
  • 1 theelepel gemalen komijn
  • 1 theelepel karwij

Snijd de ui in kleine stukjes en bak ze in een aardenwerken pot, of een soeppan met wat olijfolie. Doe dit tot ze goudbruin zijn. Voeg het water toe. Breng dit aan de kook en voeg er de komijn, peper, zout en karwij aan toe.


Voeg de rijst toe en laat het voor 10 minuten koken.

Voeg de eieren toe en laat het nogmaals 10 minuten koken.

Serveer als een soep met flatbread en een salade.

Enjoy!



You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest