Rens Kroes' Breakfast Cake

zaterdag, november 14, 2015


Een poosje geleden gaf ik mijzelf het kookboek van Rens Kroes - Powerfood cadeau. Een kookboek vol gezonde recepten voor een gelukkige levensstijl. Hoewel ik het kookboek echt te gek vind, heb ik er eigenlijk nog niet veel uit gemaakt. Ik vond het tijd om dat te veranderen.

Een van de recepten die ik graag voor mijn partner maak als hij een lange dag heeft op de korenmolen, is de breakfast cake. Een gezonde en vullende vochtige cake met goji bessen.

Het enige wat ik heb weggelaten uit het recept zijn de zwarte moerbeien, puur om het feit dat ik het niet in huis had en ik niet veel tijd had om boodschappen te doen.

Het recept is eenvoudig, altijd een groot pluspunt als je haast hebt. Ondanks dat ikzelf geen fan ben van deze cake, vindt mijn partner hem wel erg lekker en jij misschien ook wel.

INGREDIENTEN
  • 4 grote bananen
  • 4 eieren
  • 120g havervlokken
  • 2 theelepels gemalen kaneel
  •  1 theelepel ongezoete vanille poeder
  • 1 handje goji bessen
  • kokosolie
  • Note: als je het originele recept wilt volgen, voeg dan nog een handje zwarte moerbeien toe

Verwarm de oven voor op 180C.

Meng alle ingrediënten, behalve de goji bessen (en moerbeien mocht je ze gebruiken) en roer alles goed door elkaar.

Schenk de mix in een grote kom en voeg de goji bessen (en evt. moerbeien) toe. Roer goed.

Giet het beslag in een met kokosolie ingevette bakvorm en zet deze in de oven voor 25 minuten.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest