Gorgonzola druiven voor kerstavond

zondag, december 27, 2015


Kerstavond vieren wij altijd bij mijn vader en zijn vriendin in mijn oude woonplaats. Normaliter zorgen zij voor het eten, en wij voor de gezelligheid. Dit jaar vroegen ze echter of mijn zus en ik voor het voorgerecht en nagerecht wilden zorgen. Ik nam het voorgerecht voor mijn rekening, en mijn zus het nagerecht.

Ik besloot Gorgonzola druiven te maken. Dit recept vond ik in één van mijn favoriete kookboeken: The Forest Feast. Omdat Gorgonzola niet voor iedereen is, besloot ik daarnaast ook nog Insalata Caprese te maken; een kleine versie van de Caprese salade. Dit lust bijna iedereen wel, en kent ook iedereen wel.

Gelukkig waren de Gorgonzola druiven een enorm succes, en zélfs mijn zus, een moeilijke eter, vond ze lekker.


Ingrediënten
  • Een tros rode druiven
  • een schaaltje fijngehakte pecannoten
  • Gorgonzola kaas

Hak de pecannoten fijn en doe ze in een schaaltje.

Pak een theelepeltje gorgonzola en rol dit in je handpalm om een druif heen.

Rol het vervolgens door de gehakte pecannoten heen. Doe er een cocktailprikkertje doorheen.

En voila! Een bijzonder maar simpel hapje.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest