Baked Oats met Peer en Blauwe Bessen

vrijdag, maart 04, 2016


Ik ben echt een ochtend mens. Ik kan er om 06.00 uur uit zijn en nog vrolijk door het huis dartelen ook! Ik praat vaak ook honderduit. De meeste mensen zullen me kunnen schieten op dat moment. Mijn partner is zo iemand: hij wordt er af en toe gék van want, in tegenstelling tot mij, is hij niet zo'n ochtendmens.

Wij wonen midden in de stad van het prachtige, historische Zutphen, en ik vind het heerlijk om 's ochtends vroeg op een gemakkelijke stoel bij het raam met een kopje thee en een lekker ontbijt, genietend van het opkomende zonnetje, mensen te kijken; me afvragend wat voor leven zij leiden. Waar ze naar toe gaan, zijn ze gelukkig, etc. De ochtend is echt mijn moment, en ik maak er dankbaar gebruik van. Voor een goed verloop van de dag, is, vind ik, een goede ochtend nodig. Een lekker ontbijt is één van die dingen die een ochtend kan maken of breken.

Nu heb ik een enorme provisiekast met héél veel havermout. Gek, want eigenlijk ben niet echt een mens dat nou zo graag havermout eet. Maar het is makkelijk, en als het financieel even wat zuiniger moet, komt havermout goed van pas.

Vaak maak ik van havermout de welbekende overnight oats, maar ik besloot, om verveling te voorkomen, dit keer compleet het tegenovergestelde te doen: ik wilde havermout uit de oven.

Ingrediënten
  • 1 1/2 kopje havermout
  • 1 peer, in stukjes gesneden
  • Blauwe bessen (ik gebruikte er zoveel als ik wilde) 
  • speculaaskruiden
  • 1 ei
  • 1 3/4 cup amandelmelk
  • 1 theelepel ongezoete vanillepoeder 
  • 1/3 cup honing

Verwarm de oven voor op 190C.

In een mengkom, meng de havermout, speculaaskruiden, en vanillepoeder.

Klop in een andere kom de ei losjes, en doe er de amandelmelk en honing bij. Roer goed.

Doe de ei mix bij de havermout en meng goed. Doe er vervolgens de peer en blauwe bessen bij.

Giet het in een ovenschaal en bak het in de oven voor ongeveer 30 tot 35 minuten.

Serveer warm.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest