Golden Milk

donderdag, maart 10, 2016


Ik hoor het overal om mij heen: mensen hebben de griep zwaar te pakken. Ook ikzelf voel me niet helemaal fit. We zitten nu in maart, en ondanks dat de zon heerlijk schijnt, is het toch nog steeds best fris.

Er was al voorspeld dat het begin van de lente herfstachtig zou zijn. Niet precies het soort weer waar ik eigenlijk op zat te wachten. Ik heb zo'n ongelofelijke zin in de lente! Ik kan niet wachten op al het prachtige groen in de natuur, en het uiteraard het leukste van de lente? Baby diertjes!

Wanneer ik mij niet helemaal fit voel, neem ik graag een kopje 'Golden Milk'. Het is een goede remedie voor griep, de winter blues, slapeloosheid, of als je een kou te pakken hebt. Een echte mood booster.

Golden Milk (Haldi Ka Doodh) is een eeuwenoude, ayurvedische drank van kurkuma, melk en kruiden. Kurkuma staat bekent om zijn vele geneeskrachtige eigenschappen: het is een echte immuunsysteem booster, gaat kanker en alzheimer tegen, en het is een goede ontstekingsremmer. Ook kan kurkuma werken als antidepressiva.

Ingrediënten - 1 persoon
  • 1 cup kokosmelk, ongezoet
  • 1 theelepel kurkuma
  • 1 theelepel kaneel
  • 1/2 theelepel gember
  • 1/2 theelepel kardemom poeder
  •  snufje zeezout
  • 1 theelepel honing, optioneel

Verhit in een kleine sauspan de kokosmelk. Zorg ervoor dat je het niet laat koken.

Wanneer het verwarmd is (maar niet te heet), roer er dan de kruiden en het snufje zout door door. Roer goed.

Giet de golden milk in een kopje en roer er naar smaak wat honing door.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest