Mexicaanse Cactuswraps met Avocado, Tofu, Mango en Limoenmayonaise

maandag, juni 06, 2016


Tijdens warme zomeravonden vind ik het heerlijk om voor vrienden of familie te koken. Ik vind het dan leuk om het in een bepaald thema te houden. Dit keer kookte ik Mexicaans voor vrienden; ik ben dol op de Mexicaanse keuken, en ik ken niet veel mensen die er anders over denken. Het bleek dan ook een enorm succes.

De limoenmayonaise van dit recept is echt ongelofelijk lekker en fris. Terwijl ik het maakte proefde ik er van om te kijken of de verhoudingen wel juist waren. Ik moest mijzelf bedwingen niet het hele bakje leeg te scheppen en op te eten... en dát met mayonaise!

De wraps bevatten Nopal cactus; een veelgebruikt ingrediënt in de Mexicaanse keuken. De Nopal cactus bevat vitamine C, magnesium en calcium. Momenteel wordt er onderzocht of de Nopal cactus nuttig is voor mensen met diabetes.



Ingrediënten - 8 personen

Rasp de schil van de limoen en pers het sap uit. Meng de lepels mayonaise met de limoenrasp en het sap, samen met wat peper en zout naar smaak.

Schil de mango en snijd het vruchtvlees van de pit. Snijd in kleine stukjes.

Schil de avocado en snijd het in stukjes.

Snijd de basilicum en munt in dunne reepjes.

Bak de Tofu roerbak reepjes volgens de verpakking.

Verhit de wraps een paar seconde in een verhitte koekenpan aan beide kanten, en besmeer ze vervolgens met de limoenmayonaise. Verdeel er de mango, tofu, avocado, munt en basilicum over.

Vouw de wraps dicht en snijd doormidden.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest