Bijholtethee

donderdag, december 01, 2016


De afgelopen dagen zijn ontzéttend koud geweest voor het herfstseizoen en het is dan ook geen verassing dat je overal om je heen hoort dat mensen zich een beetje ziekjes voelen. Ik ben helaas geen uitzondering en loop al een aantal weken met een hardnekkige bijholteontsteking en een kou die ik niet van mij af kan schudden.

Ik vond welletjes geweest en besloot mijn lichaam een handje te helpen door middel van een kruidenthee die uitstekend geschikt is om een bijholteontsteking mee te verslaan en ook prima werkt bij een hardnekkig verstopte neus.

Het kruidenmengsel bestaat uit moerasspirea, mirte, pepermunt, lindebloesem, vlierbloesem, echte marjolein en zonnehoed (echinachea); het stimuleert het ontzwellen van de slijmvliezen en maakt het slijm vloeibaar, en ook werkt deze thee ontstekingremmend en is het goed voor je immuunsysteem.

Drink maximaal 4 koppen per dag van de bijholtethee.

Let op: gebruik deze thee niet als je een aspirine-allergie hebt, deze thee bevat namelijk salicylzuur (moerasspirea).

Ingrediënten
  • 20g gedroogde echte marjolein
  • 20g gedroogde lindebloesem
  • 20g gedroogde mirte
  • 20g gedroogde vlierbloesem
  • 20g gedroogde pepermunt
  • 20g gedroogde zonnehoed (rode zonnehoed, echinacea) 
  • 20g moerasspirea
 Meng alle kruiden in een theebus of weckpot.

Gebruik 1 eetlepel van het kruidenmengsel en schenk er 200ml kokend water over. Laat het 15 minuten afgedekt trekken.


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest